Voor leden

Huisstijl toolkits

- Regels en richtlijnen over de JCI corporate identity -

Via de internationale huisstijl met richtlijnen en regels wil JCI op een uniforme wijze naar buiten treden. Een huisstijl ofwel 'corporate identity' is een krachtige marketingtool en vergoot de zichtbaarheid van JCI als organisatie en haar impact. Een huisstijl omvat drie elementen: grafische vormgeving, communicatie en gedrag van leden. Er wordt veel belang gehecht aan het strikt volgen van de regels rond visuele vormgeving zoals logo en kleur. Naast de selectie aan tools op deze website, kan je ook terecht op JCI.cc

Huisstijlgids

De volledige internationale huisstijlgids over de grafische regels en richtlijnen:

Huisstijlgids - uitgelicht

Enkele belangrijke elementen van de huisstijl gids op een rij.

Logo's 

Het logo van JCI bestaat uit twee delen: het woordmerk “JCI” & het “JCI shield icoon”.

  • Deze twee elementen mogen niet los van mekaar gebruikt worden, ze vormen altijd één geheel.
  • Het logo wordt steeds in primair kleur weergegeven.

- Internationaal JCI logo (eps)

Lokale afdelingen

Het JCI logo kan aangevuld worden met de afdelingsnaam. De algemene regel voor JCI Belgium is dat deze wordt weergegeven in navy ofwel donder blauw. Dit is een algemene regel voor alle JCI Belgium afdelingen.

Welk bestandstype van het logo te gebruiken?
  • AI en EPS zijn vectoriële bestandstypes. Gebruik deze bestanden dus altijd voor drukwerk, merchandising, stickers, kledij en media op grote afmetingen.
  • JPEG bestanden zijn ideaal voor foto's, en kan je gebruiken voor digitale toepassingen zoals mails of websites. Gebruik JPEG nooit voor drukwerk, tenzij in een zeer hoge resolutie (300dpi).
  • PNG is net als JPEG een bitmapformaat, en het best geschikt voor beelden met pure vlakke kleuren (zoals het logo). Ze kunnen minder verschillende kleuren bevatten dan jpg, maar ze veroorzaken ook geen typische jpg-ruis, zelfs in lage kwaliteit. Het is een ideaal type om te gebruiken op websites of in powerpoint-presentaties.
Lettertype 

Standaard worden alle familitypes van de font Helvetica Neue toegelaten. Indien dit niet beschikbaar, kan Arial gebruikt worden. Voor het JCI logo wordt geen afwijking toegestaan.

JCI lettertype

Kleuren
Primary #0097d7
Secondary #3a67b1 #916caf #7dc242 #f37121 #9e1b34
Tagline & slogan

De tagline en slogan willen een emotionele connectie creeren met JCI waarbij kort omschreven wordt wat we doen en waar we naar streven. 

Tagline = “Global Leadership of Active Citizens” 
Slogan =  “Be Better™” 

De slogan “Be Better” moet steeds gebruikt worden in combinatie met het JCI logo, met beiden woorden startend met een hoofdletter en met de vermelding van het trademark-icoontje in de rechterbovenhoek.

Templates

Presentatie 
Documenten

Internationaal (2017)