Thomas De Witte was de witte raaf

Witte-Raaf

Ledengroei is een belangrijk onderdeel van onze organisatie. Op alle niveau’s, boven een lokale afdelingen, kunnen bepaalde zaken ondernomen worden om ervoor te zorgen dat JCI op 1 of andere manier in het positieve daglicht komt te staan. Dat was ook 1 van de punten in het beleid van onze voorzitter, met haar jaarthema #Fire: JCI will be in your face.

Klinkt goed, nietwaar? Wel, we stellen graag Thomas aan jullie voor. 

Wat als…

een zekere Thomas De Witte, 28 jaar en boekhouder, in jouw regio woont en al veel zag passeren over JCI. En toevallig toont hij interesse in jouw lokale afdeling.

Onze bestuurder Kenneth De Decker (PR & Communicatie) heeft elke Vlaamse afdeling gecontacteerd sinds de start van de zomer, met zijn alter ego Thomas. Nu horen we jullie al zeggen: “Ah ja, de zomer, dan is het rustiger é, op zomers tempo.”

Fout!

Tijdens zo’n periode zijn vele high potentials (die tussen 18 en 40 jaar, je weet wel 😉 ) bezig met de agenda en toekomstplannen. Tijdens een moment van rust heb je meer heldere gedachten. En dan heb je wel eens tijd om die JCI-afdeling uit jouw buurt te contacteren. So be it, Thomas schreef ALLE Vlaamse afdelingen aan:

  • Via e-mail
  • Contactformulier
  • Via e-mail dat na heel wat moeite gevonden werd…

En hoe deden we het?

De resultaten zijn grotendeels al gedeeld met de lokale voorzitters. Een groot overzicht werd medegedeeld tijdens de AV van september 2019. Er waren enkele schoolvoorbeelden qua opvolging (Tip: dat telefoonnummer vragen zou een oplossing kunnen zijn!), weliswaar waren er enkele grote stiltes op te merken.

Hoe kwam dat?

Mailadressen die niet werden opgevolgd (of niet doorgestuurd). Het ene team zwaaide af, het andere ging van start aan dat zomers tempo. Bevestigingsmails na het invullen van een online formulier in html-code (niet iedereen kan dit lezen) of directe boodschappen waardoor je je niet altijd even welkom voelt. 

Zelf een budget, diverse uitnodigingen op mailinglijsten etc waren dan de keerzijde van deze grote test, soms kreeg Thomas teveel informatie.

Conclusie: er is werk aan de winkel!

Elke afdeling wordt uitgenodigd om zijn/haar user experience uit te testen, als iemand interesse zou tonen in JCI. 

Tips?

  • Zorg voor een opvolging tijdens de zomerperiode
  • Zoek uit op welk e-mail adres een aanvraag binnen komt
  • Stap aub af van dat gmail of skynet adres (lokaleafdeling@gmail.com), met jouw domeinnaam heb je ook een mailadres dat je kan aanmaken.
  • Zorg er ook voor dat er een persoon of personen nieuwe contacten opvolgen
  • Steek een contactaanvraag niet automatisch in de mailing molen van jouw afdelingen (Ik ben Thomas, ik ken je nog maar net, maar krijg de vraag om lidgeld te betalen – indien nodig? 🙂 )
  • Durf vragen te stellen aan die persoon en vraag ook het telefoonnummer

Lichte paniekaanval na het lezen van dit artikel?

Vragen staat vrij en wees gerust: hulp is on the way. Het PR-en Communicatie -team helpt je graag verder, om ervoor te zorgen dat die user experience beter kan worden. Want we allemaal met minstens 1 lid zouden kunnen groeien, dan geeft dit een mooi resultaat op het einde van het werkingsjaar.