Updates

De eerste, fysieke AV was een succes

AV 18 september 2020

Op vrijdag 18 september 2020 werd de eerste, fysieke AV georganiseerd door JCI Vlaanderen in het Provinciehuis te Leuven. Met 56 deelnemers (met een capaciteit van 58 conform de voorschriften) konden we spreken van een succesvolle opkomst.

De eerste AV van het jaar is steeds gevuld met een stevige agenda:

  • Budget vorig werkingsjaar moet gestemd worden + bestemming van de winst
  • Budget van het nieuwe werkingsjaar moet gestemd worden
  • Het nieuws van de bestuurders, die uit de startblokken zijn geschoten
  • en meer!

Budget vorig jaar

Rond het verhaal van vorig jaar hebben we gemerkt dat de parlementaire procedure en de vele vragen over bestemming winst niet tot het gewenste resultaat hebben geleid. Daarom is de motie die nu werd gestemd, de manier geweest om het huidige jaar af te sluiten en de winst beschikbaar is om te gebruiken conform gezond boeren verstand. 

De huidige rvb, in samenwerking met de uittredende, zal een kader en advies geven over hoe dit integraal terug zal vloeien naar de lokale afdelingen. Maar vergis je niet: er wordt ook een engagement gevraagd aan jullie, de LOM's. Meer info volgt binnenkort!

Budget nieuw jaar

Ook hier hebben we enkele vragen gehad, omdat in de cijfers ook een duidelijke investering staat bij TIF, PR & Communicatie + het 'hoge' doel van partnerships om 20.000 euro te verzamelen dit jaar.

Voor TIF, zijn we volop de trainers aan het contacteren, om zo de modernisering van ons trainingsinstituut te starten. Aansluitend kijken we naar het aanbod, nieuwe trainers en doorschuiven van hoofdtrainers. Het hele verhaal moet een update krijgen, daarom investeert JCI Vlaanderen ook extra in het trainingsweekend in oktober 2020 (meer info via TIF).

PR & Communicatie zal de bestaande lijn van 2019-2020 doortrekken en verder het JCI Magazine uitbouwen (volgende editie: einde oktober!) met daarin ook ruimte over de projecten van lokale afdelingen, gecombineerd met enkele sterke artikels. Ook video zal een belangrijke rol spelen. PR & Communicatie director Babette Fontaine bekijkt dit met haar team (waar nog ruimte is voor een creatieve duizendpoot: pr@jcivlaanderen.be) en is volop bezig om deze lijnen uit te zetten. 

20.000 euro: dat is het budget dat we willen binnenhalen. Ambitieus, te gek in deze tijden en vooral: hoe ga je dat doen. Wel, eigenlijk is dat eenvoudig. We gaan uit van onze eigen krachten en DNA, waardoor we dit ook kunnen tonen aan potentiële partners. De tijden van een simpele A4 met wat cijfers op is voorbij. Binnen JCI Vlaanderen zijn er zoveel opportuniteiten, we moeten ze enkel sterk presenteren. Momenteel zijn we reeds halfweg, en dit op minder dan 2 maanden tijd.

Binnenkort bekijken we ook hoe JCI Deals als project kunnen lanceren. Wie zich geroepen voelt om te verkopen en deals te verzamelen doorheen Vlaanderen: partnerships@jcivlaanderen.be

Ook de groeisessies zijn gestart, om het doel van 10% kwalitatieve groei te realiseren. Limburg en Antwerpen staan gepland om zo de eerste rond te voltooien. Heb je vragen over groei? Contacteer dan Kjell Spruyt (groeimanager)

Het verslag van de AV krijgen jullie in de komende weken van onze secretaris. We focussen ons nu op de volgende events en initiatieven (o.a. Open Vormingsdag 10 oktober 2020), waar we jullie ook hopen te zien (met mondmasker ;-)

Op 20 november 2020 organiseren we de volgende AV, deze keer in de regio Oost-Vlaanderen. De voorzitters hebben reeds een uitnodiging ontvangen om zich in te schrijven. Gezien de voorschriften, starten we opnieuw in 2 fases: voorzitters (stemgerechtigden) en daarna de leden/gasten/... . 

Merci ook aan iedereen om de voorschriften mooi te respecteren. Alleen zo kunnen we vooruit, opnieuw een fysiek event organiseren binnenkort en hopelijk ook jullie inspireren om hiermee aan de slag te gaan.

Heb je nog vragen voor de RvB? Je kan de contactgegevens hier terugvinden.

We gaan dit jaar voor goud, en voor niets anders!

Kenneth De Decker
voorzitter 2020-2021 #DNA
JCI Vlaanderen vzw

ps: bekijk af en toe het beleidsplan, dit is de rode draad doorheen ons werkingsjaar