Updates

Dag van de Verantwoordelijken 2019

Responsibility

JCI Dag van de Verantwoordelijken 2019: de inschrijvingen zijn geopend, met het volledige dagprogramma reeds bekend:

  • 09:00 - 9:30: Welkom met ontbijt
  • 9:30 - 10:15: UBO en vzw-wetgeving
  • 10:15 - 10:30: pauze
  • 10:30 - 12:30: Track Coordination ('One Year to Lead' met Serge Goussaert)
  • 10:30 - 12:30: Track Communication (Team PR & Communicatie)
  • 10:30 - 12:30: Track Checks & Balances (Kjell Patteeuw)
  • 10:30 - 12:30: TIF-training Wegwijs
  • 12:30 - 13:30: Lunch
  • 13:30 - 15:30: Connection (Speeddate, met Steven Vandenabeele)
  • 15:30 - 16:30: Afsluitende receptie

Sta jij klaar om verantwoordelijkheden op te nemen of ben je benieuwd naar de werking van JCI Vlaanderen? Schrijf je dan nu in

DVDV op 24 augustus 2019. #Fire #ThisisJCI #JCIVlaanderen

Meer toelichting van de tracks en namiddag

UBO en vzw-wetgeving

Onder invloed van Europese richtlijnen is het UBO-register ook in België een feit. Dit register, waarin entiteiten die actief zijn in België hun ‘ultimate beneficial owners’ of ‘uiteindelijke begunstigden’ moeten opnemen, moet volgens het langverwachte Koninklijk Besluit uiterlijk op 30 november 2018 worden ingevuld. Als gevolg van een ingrijpen van de FOD Financiën, werd deze deadline echter verschoven naar 30 september 2019. 

Wat is dit nu allemaal? We geven je graag alle info, zodat jouw lokale afdeling er klaar voor is. Ook al meer info via dit artikel.

Track Coordination


Ben jij de nieuwe of een toekomstige lokale voorzitter, of will jij vanuit het district een afdeling steunen, dan is deze sessie zeker voor jou. Het jaar gaat zo van start, een goed voorbereid, is half gewonnen, want je hebt maar 1 jaar!

Elke afdeling is anders, en sommigen hebben minder ervaring of steun waar ze op kunnen terug vallen, toch wil iedereen zijn stinkende best doen Je hebt trouwens een bestuur rond je om dat te bereiken.  Wat kan je redelijkerwijs van hen verwachten? Wat mogen zij van jou verwachten?

 Daarom gaan we in deze sessie op zoek naar wat je als voorzitter zeker in het oog moet houden, en gaan we samen specifieke problemen en vragen uit de groep aankaarten en een antwoord voor vinden Dus kom maar op met jullie vragen!

We trekken er ook onze Vlaamse voorzitster bij, en houden zo ook een vragenronde hoe volgens jou JCI Vlaanderen jou en je afdeling het best kan steunen

Track Communication

JCI needs to be in your FACE. We vertellen te weinig over ons, als lokale afdeling. De projecten, de mensen, de fun, het serieuze werk. Het begint met een online aanwezigheid (uniformiteit), de nodige info op de website (jouw afdeling, JCI, partners) en hoe ze jullie kunnen bereiken.

Hoe communiceer je richting jouw doelgroep, leden, senatoren, stakeholders, partners? De nieuwe sociale media, website, nieuwsbrief, mailprogramma's...en wat met video? Moeten we ook nog in't echt gaan netwerken en vertellen wat we doen? Of controleert de pers echt ons verstand!?

We nemen je door dé aanpak richting communicatie (met een tintje marketing ;-) ) En oh ja, wat met interne communicatie en tools zoals Teams/Sharepoint/Slack/Whatsapp/...!? We vertellen je het graag op 24 augustus 2019. 

Track Checks & Balances

We nemen je mee door de basisprincipes 'dubbel boekhouden en het boekhoudprogramma van onze partner Octopus. 

Wegwijs

Zijn er nog kandidaat-leden of geïnteresseerden die de Wegwijs moeten volgen (een verplicht idem om lid te kunnen worden!), dan kan je inschrijven tijdens DVDV 2019. Tijdens de training worden de mogelijkheden die JCI te bieden heeft toegelicht in drie modules: 'mensen leren kennen', 'business & netwerking' en 'persoonlijke ontwikkeling'.

Namiddag: Connection

Een heus netwerkmoment tussen de aanwezigen en partners van JCI Vlaanderen vzw. Wie is wie, wie doet wat binnen JCI (en oh ja, als werk?). Vergroot je netwerk op niveau van JCI en professioneel, samen met jullie peers en de partners. Neem een stapel visitekaartjes mee ;-)

Nadat we elkaar leren kennen tijdens de eerste ronde, gaan we op café... een World Café. Tijdens dit World Café gaan we zeer concreet aan de slag met een aantal uitdagingen uit de lijst die werd opgemaakt op 27 april bij Nike.

Dit alles onder toezicht en begeleiding van Steven Vandenabeele. Neem een stap visitekaartjes mee! ;-)