Updates

Arnout Van de Meulebroucke wint JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar 2022!  

vljo

Ronse, TIO3 Bedrijvencentrum – Deze avond ging Arnout Van de Meulebroucke van Phished met de award “JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar 2022” aan de haal.  Phished is een Belgisch IT-bedrijf dat vorig jaar reeds verkozen werd tot Tech Startup of The Year door Computable. De door Arnout opgerichte startup ontwikkelde een handige applicatie die organisaties kunnen gebruiken om de security awareness van hun medewerkers te verhogen en hen op te leiden in het ontwijken van phishing-berichten. Het platform bestaat uit simulaties waarin werknemers zelf kunnen ontdekken wat phishing is. 

De award van ondernemersvereniging JCI wordt jaarlijkse uitgereikt aan de meest beloftevolle jonge ondernemer tot en met 40 jaar uit Vlaanderen. De genomineerden doorlopen een traject waarbij ze beoordeeld worden door een vakjury op basis van criteria als strategie, visie, missie, tewerkstelling, personeelsbeleid, innovatie, creativiteit, communicatie, groei, e.a. 

Ook belangrijk voor de jurering zijn de 4 pijlers van JCI, met name

Individu:  Door  inzet  in  de  onderneming  werkt  de  kandidaat  laureaat  aan  zijn  of  haar persoonlijke groei.

Gemeenschap: De kandidaat bestudeert wat er zich in de gemeenschap voordoet en draagt bij tot oplossingen i.v.m. economische ontwikkeling, democratie, opvoeding,...

Internationalisme:    De    kandidaat    bereikt    in    zijn    handelen    een    nieuwe    dimensie: internationalisme.

Business & Networking: De kandidaat grijpt de kans om bij te dragen tot de ontwikkeling en groei van de economische infrastructuur, welvaart en welzijn.
Op basis van al deze criteria selecteert de  jury  elk  jaar één laureaat  die zichzelf gedurende  één jaar de JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar mag noemen.

 Kevin Ringoot van JustBite won de publieksprijs geschonken door ondernemersorganisatie UNIZO. Ringoot kent als fanatiek triatleet als geen ander het belang van gezonde voeding. Als alternatief voor de fruitmand en snoepautomaat bedacht hij boxen met gezonde snacks voor op kantoor. 

Jonathan Schuermans, Voorzitter JCI Vlaanderen blikt tevreden terug op de avond: “Ondernemerschap is het stimuleren van initiatieven, het ontwikkelen van talenten, reflecteren op gemaakte keuzes en durven dromen over een betere toekomst. En met deze award zet JCI jong ondernemerschap in een positief daglicht.” 

Ook Bart Neckebroek, Commissiedirecteur van de JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar reageert: “Ondernemen is risico nemen, keuzes maken, mogelijk eens falen en dan weer verder gaan! Elk van deze kandidaten zijn het beste bewijs van dat lef en die ondernemerszin.” 

De andere genomineerden voor 2022 waren:

Steven Callens - Sunday (kandidaat West-Vlaanderen)
Steven Callens is medeoprichter van het succesvolle merchandisebedrijf Sunday en believer in ambassadeurschap van het eerste uur. Sunday bouwt aan de ambassadeurmarketingstrategieën van honderden bedrijven waaronder Google, Facebook, Duvel, Club Brugge en Kinepolis. Wat in 2013 begon vanuit de woonkamer van hun ouders, groeide al snel naar een enorme kantoorruimte van 1.200 m² met meer dan 50 medewerkers die nu bedrijfsmarketing ontwerpen en creëren voor merken in meer dan 45 landen.

Nico Goossens - Goni  (kandidaat Antwerpen)
Goni, een familiebedrijf waarbij Nico de stuwende kracht is. Het bedrijf is gespecialiseerd in het telen en verhandelen van slasoorten, paksoi en tuinkers. De producten kunnen teruggevonden worden in elke Belgische supermarkt, dit onder eigen naam of als huismerk.

Caroline Rigo - Rigorgeous  (kandidaat Limburg)
Caroline Rigo kreeg de smaak te pakken tijdens het verzorgen van de make-up bij heel wat BV's. Al snel besloot ze om haar baan als kleuterleidster op te zeggen, en full-time voor het ondernemerschap te gaan met haar bedrijf Rigorgeous. Hiermee verzorgt zij gezonde, natuurlijke producten voor vrouwen van alle leeftijden.

Kevin Ringoot – JustBite  (kandidaat Oost-Vlaanderen)
JustBite is ontstaan vanuit het ongenoegen dat veel snacks & merken claimen “gezond” te zijn maar alsnog te veel suikers, vetten of (chemische) rotzooi bevatten. JustBite ontwikkelde een eigen model om elke snack individueel te screenen met maar één doel: dé gezondste én lekkerste snacks selecteren en van gezond snacken een evidentie te maken voor iedereen.