Voor leden

Communicatie toolkit

-  Richtlijnen en tips voor effectieve communicatie -

Naamgeving

JCI is een Engelse term en wordt uitgesproken als  <Djeej Sie Aai>. Om te verwijzen naar de leden, wordt soms  “Jaycees” in de mond genomen.

Probeer de JCI merknamen steeds voluit te gebruiken, zeker bij externe communicatie. We zeggen dus JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het Jaar en niet Vlaamse Jo of Vlajo. Een ander voorbeeld is de Flanders Academy en niet FLAC. De enige uitzondering is TIF, dat zowel in de volledige vorm als Training Institute Flanders en als afkorting gebruikt kan worden.

JCI terminologie

Binnen JCI worden er enkele afkortingen gebruikt die typisch zijn voor de organisatie, maar voor buitenstaanders nietszeggend zijn. Op deze pagina kan je enkele voorbeelden terug vinden: JCI Lexicon

Business kaarten

De voorkant van een JCI business kaart is vastgelegd in de internationale huisstijlgids. De achterkant is vrij te kiezen. Via print deal kan je makkelijk je JCI business kaarten bestellen.

Regels business cards

Sociale media

Sociale media biedt heel wat opportuniteiten om je afdeling, leden en activiteiten in de kijker te zetten en zo meer visibiliteit te creëren voor JCI.  Je kan een of meerdere kanalen gebruiken zoals Facebook, LinkedIn, Twitter. Maak zorgvuldig je keuze en kies voor platforms waarop je leden actief aanwezig zijn. 

Tips voor het gebruik van Facebook
  • Wissel regelmatig het header beeld (bovenaan pagina) en wees hierin creatief: bvb. leden in de kijker, event uitlichten, …
  • Spoor leden aan om de pagina en de posts erop te delen en mensen uit te nodigen deze te volgen.
  • Interactie (likes, comments, shares, …) op de pagina zijn belangrijk voor meer visibiliteit van jouw updates.