Een training die erop gericht is om zowel consumenten als beginnende en ervaren ondernemers bepaalde valkuilen in algemene voorwaarden en contracten te leren ontdekken en te vermijden, dit op interactieve wijze. Afhankelijk van de duurtijd van de geboekte training kunnen onder meer de volgende onderwerpen aan bod komen: hoe bekomen en bewijzen dat dealgemene voorwaarden werden aanvaard (en wat als de andere partij ineens haar eigen algemene voorwaarden inroept), het verschil tussen beëindiging, opzeg en ontbinding, hoe, wanneer en op welke manier een wanprestatie aankaarten, hoe een geldig
schadebeding toepassen of een ongeldig schadebeding betwisten, hoe en wanneer een exoneratiebeding inroepen, het belang van het onderscheid tussen consument en onderneming, etc. Tijdens de training kunnen de deelnemers zelf aan de slag met enkele voorbeeldbrieven en algemene voorwaarden, zowel als consument (bv. een fitnessabonnement dat je wenst te beëindigen) als ondernemer (bv. je wil je rechten vrijwaren in het kader van een contractuele discussie).
Zet de volgende stap in je carrière en schrijf je vandaag nog in voor deze opleiding!
Of je nu je vaardigheden wilt aanscherpen of nieuwe kennis wilt opdoen, onze praktijkgerichte trainingen bieden alles wat je nodig hebt om succesvol te zijn.
Spreekbuis van 26 lokale Vlaamse afdelingen. Voor jonge mensen tot 40 jaar die graag actie ondernemen, kennis opdoen én hun netwerk uitbreiden.
Schrijf je in op onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het reilen en zeilen in onze 26 lokale Vlaamse afdelingen.