JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het jaar: De award die ondernemers in de kijker zet die écht iets hebben uitgebouwd. 

2014-Vlaamse-JO-Pieter-Janssens-Intracto-iO__ResizedImageWzE2NywxNjdd

JCI Vlaamse Jonge Ondernemer van het jaar: De award die ondernemers in de kijker  zet die écht iets hebben uitgebouwd. 

Aalst – Oudenaarde – Ronse: JCI Award Vlaamse Jonge Ondernemer wordt naar jaarlijkse traditie uitgereikt aan een beloftevolle jonge ondernemer tot en met 40 jaar uit Vlaanderen. 

De Award is een prestigieuze prijs, weggelegd voor de succesvolste Vlaamse jonge ondernemer die zich onderscheidt in de belangrijkste domeinen van de bedrijfsvoering. Voor het behalen van deze Award zijn durf, management, initiatief en teambuilding belangrijke eigenschappen. De bekroning is een schitterend visitekaartje voor de ondernemer en zijn/haar bedrijf. 

Dit jaar gaat de Awardshow door op donderdag 19 mei 2022 in het Event & Business Center TIO 3 te Ronse. 

Tijdens de provinciale voorrondes werden de kandidaten geselecteerd. Op 19 mei nemen zij het tegen elkaar op tijdens de finale. 

JCI staat voor Junior Chamber International en is een internationale organisatie voor jonge leiders en ondernemers tussen 18 en 40 jaar oud. Door hun engagement, vriendschap en het realiseren van creatieve projecten groeien de leden uit tot toekomstgerichte ondernemende voortrekkers.

De missie van onze organisatie is als volgt: ‘Groeikansen aanbieden die jonge mensen aanzetten tot het creëren van positieve veranderingen.’

 
Tijdens de provinciale voorrondes werd er één laureaat naar voor geplaatst om deel te nemen aan de Finale Vlaamse Jonge Ondernemer 2022. De genomineerden worden beoordeeld door een vakjury. De jury beoordeelt de kandidaten op basis van een hele reeks criteria waaronder tewerkstelling, personeelsbeleid, innovatie, creativiteit, communicatie, groei, visie,… Ook belangrijk voor de jurering zijn de 4 pijlers van JCI: individu, internationalisme, gemeenschap en business. JCI Vlaanderen is trots om deze vijf boeiende ondernemersprofielen te kunnen voorstellen:

 

Steven Callens – Sunday

Steven Callens is medeoprichter van het succesvolle merchandisebedrijf Sunday en believer in ambassadeurschap van het eerste uur. Sunday bouwt aan de ambassadeurmarketingstrategieën van honderden bedrijven waaronder Google, Facebook, Duvel, Club Brugge, Booking.com, bol.com en Kinepolis.

Wat in 2013 begon vanuit de woonkamer van hun ouders, groeide al snel naar een enorme kantoorruimte van 1200 m² met meer dan 50 zeer gemotiveerde en getalenteerde medewerkers die nu bedrijfsmarketing ontwerpen en creëren voor merken in meer dan 45 landen.


Nico Goossens – Goni

Goni, een familiebedrijf waarbij Nico de stuwende kracht is. Het bedrijf is gespecialiseerd in het telen en verhandelen van slasoorten, paksoi en tuinkers.

De producten kunnen teruggevonden worden in elke Belgische supermarkt, dit onder eigen naam of als huismerk.

Caroline Rigo – Rigorgeous

Caroline Rigo kreeg de smaak te pakken tijdens het verzorgen van de make-up bij heel wat BV’s. Al snel besloot ze om haar baan als kleuterleidster op te zeggen, en full-time voor het ondernemerschap te gaan met haar bedrijf Rigorgeous. Hiermee verzorgt zij gezonde, natuurlijke producten voor vrouwen van alle leeftijden.


Kevin Ringoot – JustBite

Zin in een gezonde snack voor zowel thuis als op kantoor, klop dan gerust eens aan bij JustBite.

JustBite is ontstaan vanuit de frustratie dat veel snacks & merken claimen gezond te zijn maar alsnog te veel suikers, vetten of (chemische) rotzooi bevatten.

Deze onderneming ontwikkelde een eigen model om elke snack individueel te screenen met maar één doel: de gezondste en lekkerste snacks selecteren en van gezond snacken een evidentie te maken voor iedereen.

Arnout Van de Meulebroucke – Phished

Pished is een Belgisch IT-bedrijf dat vorig jaar reeds verkozen werd tot Tech Startup of The Year door Computable.

De door Arnout Van de Meulebroucke opgerichte startup ontwikkelde een handige applicatie die organisaties kunnen gebruiken om de security awareness van hun medewerkers te verhogen en hen op te leiden in het ontwijken van phishing-berichten. Het platform bestaat uit simulaties waarin werknemerszelf kunnen ontdekken wat phishing is.

Benieuwd naar de ondernemersverhalen van deze vijf finalisten, en wie deze prestigieuze prijs in ontvangst mag nemen? Kom het ontdekken op donderdag 19 mei 2022 in het Event & Business Center TIO 3 te Ronse.

Wij verwelkomen u graag met een hapje en een drankje. Aansluitend is een uitgebreide netwerkreceptie, waar alle aanwezigen van gedachten kunnen wisselen en nog eens gezellig samen kunnen zijn.

Snel inschrijven is de boodschap, de ticketverkoop loopt als een trein. Tickets kunnen gekocht worden via http://www.vljo.be/.